UK Sanctions Russia Propagandists and State Media″ | Europe | DW

“Putin’s war in Ukraine is based on spouting lies,” British Foreign Secretary Liz Truss said in a statement. “This new sanctions package is aimed at shameless propagandists who encourage fake news and stories about Putin,” he added.

The new list, which adds to the more than 1,000 Russian and Belarusian individuals and entities already approved by London, includes Russian Colonel General Mikhail Mizintsev, head of Russia’s national defense control center who, according to the British Foreign Office, is now known as the “butcher of Mariupol” for his actions. Moscow in the besieged Ukrainian city.

Various personalities are also penalized

Britain also sanctioned the TV-Novosti group, which owns the RT television channel – formerly Russia Today – and Rosiya Segodnia, which controls the Sputnik news agency. The list also includes Sergei Briliov, a well-known TV presenter in Russia whom London describes as a “Putinist propagandist”.

Brilev “who previously resided in the UK, will no longer be able to access his assets or continue his business” in the country, the ministry said. Also sanctioned were Alexander Zharov, head of Gazprom-Media; Alexei Nicolov, director of RT; and Anton Anisimov, director of Sputnik International Broadcasting.

MS (afp/efe)

Roderick Gilbert

"Entrepreneur. Internet fanatic. Certified zombie scholar. Friendly troublemaker. Bacon expert."

Leave a Reply

Your email address will not be published.